بررسی تفاوت سیلهای القایی تک لایه و دو لایه

شرکت سازه های آلومینیومی رادبه (سالورا)، تولید کننده انواع سیلهای القایی دولایه و تک لایه جهت سیل نمودن ظروف محصولات غذایی، دارویی، کشاورزی و روغنهای صنعتی، مفتخر است در راستای افزایش آگاهی و سهولت بسته بندی محصولات تولید کنندگان محترم تفاوت سیلهای القایی دولایه و تک لایه را به شرح ذیل عنوان مینماید.
ابتدا باید ذکر کرد سیلهای القایی تک لایه که از چند لایه پلیمری و آلومینیوم و فوم تشکیل شده اند برای سیل محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی همراه یا بدون درب دیگری مورد استفاده قرار میگیرند و ضخامتی کمتر از یک میلیمتر دارند. حال آنکه سیلهای القایی دولایه شامل فوم/ مقوا و الومینیوم و یک لایه پلیمراند و ضخامت یک میلیمتر و بیشتر دارند. مکانیزم عمل سیل القایی در هر دو تقریبا به یک صورت اند. به این معنا که در هر دو نوع سیل القایی لایه اخر که در تماس با ظرف میباشد از جنسی متناسب با جنس ظرف حاوی محصول باشد. مثلا فیلم PET برای ظروف PET و یا فیلم PE برای ظرفPE و …. از طرف دیگر، هر دو نوع سیل القایی قادر به سیل کامل محصول بوده و تا ماهها پس از عرضه محصول به بازار مسئولیت آب بندی محصول به عهده این سیل های القایی میباشد. در ارتباط با چاپ لوگو نیز باید گفت هر دو نوع سیل القایی قابلیت و ظرفیت چاپ پذیری نسبتا یکسانی دارند و لوگوی محصولات به صورت رگباری یا در وسط درب بر روی سیل القایی چاپ می شود.

تفاوت هایی نیز بین این دو نوع سیل القایی وجود دارد. اولین تفاوت قابل مشاهده در سیل های القایی تفاوت ضخامت سیلهای القایی تک لایه و دو لایه میباشد. زیرا سیلهای القایی تک لایه حداکثر 500 میکرون ضخامت دارند درحالیکه سیلهای القایی دو لایه ضخامتی حدود 1 تا 2 میلیمتر می توانند داشته باشند. تفاوت دیگر بین سیلهای القایی تک لایه و دولایه توانایی سیل مجدد است. با توجه به اینکه سیلهای القایی دو لایه یک تکیه گاه از جنس فوم یا مقوا دارند و این بخش پس از باز شدن درب ظرف درون درب باقی میماند. بنابراین اگر بار دیگر درب ظرف را ببندیم خواهیم دید فوم یا مقوای موجود در درب ظرف مانع از ریختن محتویات ظرف و درنتیجه باعث باز سیل ظرف میگردد.

لازم به توضیح است، شرکت سازه های آلومینیومی رادبه (سالورا) با اتکال به خداوند منان و بهره گیری از متخصصان و مهندسان مجرب قادر به تولید و عرضه سیلهای القایی تک لایه و دولایه جهت اب بندی محصولات غذایی و دارویی، آماده ارائه هر گونه مشاوه جهت انتخاب واشر سیل القایی مناسب به تولید کنندگان محترم میباشد.

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی تفاوت سیلهای القایی تک لایه و دو لایه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *